ValenciàSpanishEnglishFrench

BAN D’ALCALDIA: NOVES MESURES D’ORGANITZACIÓ MUNICIPAL

RESOLUCIÓ DE L’ALCALDIA

ANTECEDENTS

Primer. Davant la situació produïda per l’afecció del virus COVID-19 i les mesures proposades pel Govern d’Espanya, en les quals es recomana el mínim de mobilitat de totes les persones, la suspensió de les activitats escolars i la disminució de tota mena d’activitats, correspon a l’Ajuntament de Montserrat, en virtut de les atribucions establides en l’ordenament jurídic com en altres títols administratius o contractuals, establir amb caràcter d’urgència les mesures que s’incorporen en aquest Decret.

Segon. Vist el Reial Decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l’estat d’alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19

FONAMENTS DE DRET

Primer. L’article 21 de la Llei 7/1985 Reguladora de les Bases del Règim Local estableix les competències que ostenten els alcaldes i alcaldesses dels municipis de règim comú, dins del qual s’enquadra l’Ajuntament de Montserrat.


En aquest sentit, són diversos els títols competencials que seran aplicables per a fer possible l’aprovació del present Decret, com ara dirigir el govern i l’administració municipal, dictar bans, exercir la direcció superior de tot el personal, l’exercici de les accions judicials i administratives, i la defensa de l’Ajuntament en les matèries de la seua competència; així com adoptar personalment, i sota la seua responsabilitat, en cas de catàstrofe o d’infortunis públics o greu risc d’aquests, les mesures necessàries i adequades donant compte immediata al Ple.


Després de l’aprovació del Reial Decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l’estat d’alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, s’ajustarà al que es disposa del que siga determinat per les autoritats corresponents del Govern de la Nació.
Per tot el que s’ha exposat, aquesta Alcaldia

RESOL:

Primer. Aprovar les mesures per al personal administratiu que figuren en l’annex de la primera resolució.


Les oficines municipals estaran tancades al públic i se suspén l’atenció al públic. S’hauran d’utilitzar els mecanismes telemàtics per a la gestió administrativa a través de la seu electrònica de l’Ajuntament en el web https://montserrat.sedelectronica.es/info.0, o be l’atenció telefònica al número 962 988 000 o via correu electrònic a oac@montserrat.es No obstant això, en els supòsits d’emergència es podrà atendre presencialment sempre amb cita prèvia i valoració prèvia de la urgència de la petició.


Segon. Continuar amb el tancament dels edificis municipals següents:

Casa de Cultura.

Escola Infantil Municipal.

Llar de la Gent Major.

Biblioteca.

Instal·lacions esportives municipals.
A més, es decreta el precintament dels jocs instal·lats als parcs municipals.

Tercer. Es manté la suspensió de tots els actes públics i de tot tipus d’activitats previstes en els edificis i instal·lacions municipals, i es decreta la suspensió dels actes públics i tot tipus d’activitats previstes en la via pública, inclosa la realització dels mercats dels diumenges i dels dimarts.

Quart. Publicar la present resolució i fer bans per al coneixement de la població de les mesures previstes en ell.

MESURES DE CARÀCTER ADMINISTRATIU:


EDIFICI CONSISTORIAL
Les oficines municipals estaran tancades al públic i se suspén l’atenció al públic. S’hauran d’utilitzar els mecanismes telemàtics per a la gestió administrativa a través de la seu electrònica de l’Ajuntament en el web https://montserrat.sedelectronica.es/info.0, o bé l’atenció telefònica al número 962 988 000 o via correu electrònic a oac@montserrat.es No obstant això, en els supòsits d’emergència es podrà atendre presencialment sempre amb cita prèvia i valoració prèvia de la urgència de la petició. Per al personal de l’Ajuntament, es decreta els serveis mínims presencials següents:

Hi haurà dos membres de l’OAC i una persona com a mínim per cada u dels departaments de l’Ajuntament següents: Urbanisme, Intervenció i Secretaria.

La resta de personal de l’Ajuntament que no estiga en el serveis mínims, podrà optar per la modalitat de teletreball o per la modalitat presencial en horari diferent del dels serveis mínims.

SERVEIS SOCIALS
El Departament estarà obert només per a situacions d’emergència. S’atendrà per telèfon i via telemàtica, i solament es donarà atenció presencial en situacions d’emergència social.

Donada la situació del personal i per a evitar el contagi del Covid-19 en el Departament, sols hi haurà una persona de l’equip que atendrà la ciutadania que es trobe en les situacions d’emergència social derivades de l’estat d’alarma motivat pel Covid-19.

La resta de personal podrà treballar en la modalitat de teletreball, des de casa per a evitar desplaçaments.

ESCOLA INFANTIL MUNICIPAL

L’Escola Infantil Municipal continuarà tancada per temps indefinit. El calendari escolar de l’Escola Infantil Municipal, per al mes de març, és el següent: els dies 18 i 20 són dies no lectius, aprovats pel Consell Escolar Municipal, igual que els centres educatius del municipi, i a l’abril el divendres 3. Cal recordar que el dia 19 és festiu en tota la Comunitat Valenciana.


El dilluns 16 tot el personal ha acudit al seu lloc de treball, s’ha organitzat i planificat tot el treball que es considera que es pot fer des de casa, i el personal funcionari podrà preparar la programació i la resta d’activitats programades per al tercer trimestre des de casa, ajornant la presència física al centre fins al dimarts 24, per a reunir-se i ficar en comú tot el que s’ha fet.

Tot l’exposat estarà sempre a disposició de les noves circumstàncies que puguen fer modificar aquesta situació.


CASA DE CULTURA
La Casa de la Cultura continuarà tancada al públic i s’establirà la modalitat de teletreball per al personal que presta els seus serveis en ella.


BIBLIOTECA
La Biblioteca continuarà tancada al públic. El personal de la biblioteca podrà continuar treballant físicament al centre a porta tancada, l’horari serà de 9.30 a 14.30 hores.


JUTJAT DE PAU
Queden suspeses les actuacions judicials la competència de les quals siga d’aquest Jutjat de Pau, excepte les següents:

Jutjat de pau:

  • Compareixences apud-acta per aplicació de mesures cautelars per a persones empadronades en el municipi de Montserrat.
  • Aquelles actuacions que, si no es fan, poden causar perjudicis irreparables.

Registre Civil:

  • Expedició de llicències de soterrament; inscripcions de naixement en termini peremptori i aquells matrimonis que tingueren data de senyalament prèviament fixada.
  • Expedició de Fe de vida d’expedició inajornable.
  • Aquelles actuacions que, si no es fan, poden causar perjudicis irreparables.

A aquest efecte el Jutjat de Pau habilita l’horari d’atenció al públic següent, sempre amb cita prèvia i prèvia valoració de la urgència de la petició:

  • Dimarts i divendres: de 10.30 a 14 hores.
    Les consultes podran fer-se per via electrònica al correu electrònic següent: jutjat@montserrat.es i seran contestades i resoltes per aquesta mateixa via, o bé telefònicament.

Per telèfon al núm. 962 988 000, extensió 6 o avisant a la Policia Local.

La resta de personal de l’Ajuntament (Brigada d’obres i personal de neteja) continuarà prestant els seus serveis de manera regular sempre atenent les mesures de protecció establides en la normativa vigent.

Programes d'ocupació

Ajuntament de Montserrat - © 2020