EL CONSORCIO DE COMPENSACIÓN DE SEGUROS – CCS INFORMA:
“1. El requisit per accedir a la cobertura del CCS és que la persona o el bé afectat han d’estar assegurats i tindre la seua assegurança en vigor en el moment en el qual es va produir la inundació extraordinària. Este fet s’ha d’acreditar en la sol·licitud d’indemnització al CCS.
- El CCS indemnitzarà:
a) Els danys produïts en les persones assegurades.
b) Els danys en els béns assegurats, ja es tracte d’habitatge o comunitats de propietaris; vehicles automòbils; locals d’oficina; establiments comercials i de serveis i altres immobles d’ús no industrial; indústries; i obres civils i infraestructures, ja foren totes les citades bé de titularitat privada o pública.
- El CCS indemnitzarà en correspondència als capitals assegurats i a les clàusules del contracte de segur de l’afectat.
- En el cas dels béns citats, el CCS indemnitza tant els danys materials produïts per la inundació, com els danys immaterials que siguen conseqüència d’aquells, com pot ser la pèrdua de lloguers de propietaris d’immobles, les despeses d’allotjament derivades de la inhabilitat de l’habitatge o la pèrdua d’ingressos per la paralització d’establiments comercials, de servicis o industrials, tot això en la manera que es preveu el contracte de segur de l’afectat.
- Les sol·licituds d’indemnització poden presentar-se directament pel propi assegurat afectat o, en la seva representació, per la seva asseguradora o pel seu mediador (agent o corredor) d’assegurances. Per a això bastarà, alternativament:
a) una cridada al centre d’atenció telefònica del CCS (telèfon gratuït 900 222 665) per a facilitar les dades identificatives de l’assegurat i de les persones o béns que han patit els danys, que tinguen segur.
b) o emplenar esta mateixa informació per internet en la pàgina web del CCS(www.consorseguros.es).
En acabar la conversa o l’emplenament de dades en pantalla, la sol·licitud queda instantàniament registrada en el sistema informàtic del CCS i es facilita a l’afectat el seu número de referència.
Per això, no resulta necessari ni aconsellable presentar les sol·licituds d’indemnització presencialment ni de manera indirecta en oficines d’altres organismes públics, sistemes que no comporten l’immediat registre informàtic de les sol·licituds.
- El CCS registrarà i gestionarà totes les sol·licituds d’indemnització que reba dels assegurats, encara que haja transcorregut el termini de 7 dies previst en la legislació d’assegurances des que es van produir els danys”
*L’Ajuntament de Montserrat pot emetre informes acreditatius de les inclemències meteorològiques si ho sol·licita l’assegurança.